Registr oznámení o jiných vykonávaných činnostech, oznámení o majetku nabytém
v průběhu výkonu funkce a oznámení o příjmech, darech a závazcích podávaných
veřejnými funkcionáři podle zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů
Podávání oznámení
Zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů ukládá veřejným funkcionářům mj. povinnost
podávat oznámení o
a. jiných vykonávaných činnostech,
b. majetku nabytém v průběhu výkonu funkce,
c. příjmech, darech a závazcích.
Veřejnými funkcionáři jsou
a. členové zastupitelstva kraje, kteří jsou pro výkon funkce dlouhodobě uvolněni,
b. členové rady kraje, kteří nejsou pro výkon funkce dlouhodobě uvolněni,
c. vedoucí zaměstnanci kraje podílející se na výkonu správních činností zařazení do
krajského úřadu.
Povinnost podat oznámení o činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech darech a závazcích vzniká veřejným funkcionářům poprvé za rok 2007, přičemž lhůta k podání oznámení je do 30. června 2008. Veřejní funkcionáři, kteří v průběhu roku ukončili výkon funkce, podávají oznámení do 30 dnů od ukončení výkonu funkce.
Oznámení se podávají na formuláři vydaném vyhláškou Ministerstva spravedlnosti č. 578/2006 Sb.
Registr oznámení
Registr oznámení obsahuje veškerá oznámení o činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech darech a závazcích podaná veřejnými funkcionáři. Registr vede evidenční orgán, kterým je ředitelka krajského úřadu.
Registr je veden v písemné a elektronické podobě.
Nahlížení do registru
Každý má právo nahlížet do registru, a to na základě písemné žádosti. Lze nahlížet do registru v písemné nebo elektronické podobě.
Nahlížení do registru v písemné podobě je možné v úředních hodinách v budově Krajského
úřadu Moravskoslezského kraje, 28. října 117, 702 18 Ostrava na odboru kancelář ředitelky
krajského úřadu.
Nahlížení do registru v elektronické podobě – přidělení uživatelského jména a přístupového hesla
Pro nahlížení do registru v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě bude
žadateli přiděleno uživatelské jméno a přístupové heslo spolu s URL adresou pro vstup do
elektronického registru.
V případě osobního podání žádosti budou přístupové údaje žadateli předány na počkání na
odboru kancelář ředitelky krajského úřadu. V případě podání žádosti prostřednictvím
provozovatele poštovních služeb nebo elektronického podání do elektronické podatelny
budou přístupové údaje žadateli doručeny prostřednictvím provozovatele poštovních služeb
s doručenkou do vlastních rukou. URL adresa může být žadateli na základě jeho žádosti
zaslána též na jeho e-mailovou adresu.
Na základě přiděleného uživatelského jména a přístupového hesla lze nahlížet do registru
v elektronické podobě po dobu 24 hodin od prvního přístupu do registru.
V případě žádosti o nahlížení do registru v elektronické podobě se žádost ověřuje. V případě
osobního převzetí přístupových údajů žadatelem na odboru kancelář ředitelky krajského úřadu
předloží žadatel občanský průkaz k ověření žádosti.
Oznámení jsou v registru uveřejněna ve formátu PDF. U oznámení podaných v elektronické
podobě je podpis na jednotlivých stránkách oznámení nahrazen zaručeným elektronickým
podpisem.
Přestupky
Přestupku se dopustí ten, kdo
používá nebo dále zpracovává údaje vedené v registru k jinému účelu než ke zjištění
případného střetu zájmů při výkonu funkce veřejného funkcionáře,
neoprávněně sdělí třetí osobě uživatelské jméno a přístupové heslo k nahlížení do
registru v elektronické podobě.